Minőségi weboldal

weboldal-design

Ha megnézzük a magyar vállalkozások online megjelenését, akkor látszik, hogy hiába szárnyal az online értékesítés, mégis  sok vállalkozó még ma is csak egy bemutatkozó weboldalt akar a cégének és nem egy átgondolt értékesítési felületet. Óriási a kontraszt a hazai és a nemzetközi piac weboldalai között. Amikor szétnézünk és megnézünk külföldi weboldalakat, és összehasonlítjuk a hazai példákkal, akkor azt látjuk, hogy a hazai weboldalak fényévekkel vannak elmaradva. (Persze, tisztelet a kivételnek.) Mindenhol szebbnél szebb, funkcióiban pedig kiváló weboldalakkal találkozunk csak nálunk nem.

Az első benyomás ereje, amiből nincs második

Amikor valaki megnézi egy cég weboldalát, akkor már azelőtt eldönti, hogy vásárol-e vagy sem, mielőtt bármire rákattintana. Ez az első benyomás hatása. Ha a látogató egy olyan honlapra megy, amely gagyi, akkor a weboldal tulajdonosa egyből elveszti a hitelességét.

Egy gagyi weboldal azt sugallja, hogy a tulajdonosa:

  • nem akar vagy nem tud költeni a vállalkozására,
  • nem fontosak a részletek, nem igényes, nem precíz,
  • nem fontos számára a megjelenés,
  • nem fontos, hogy a vevői büszkén vállalhassák, hogy tőle vásárolnak,
  • nem akar lépést tartani a világgal, nem fogékony az újdonságokra.

Ezzel szemben egy igényes, tudatosan kialakított sales oldalt látva, a látogató úgy érzi:

  • ez a weboldal szép és informatív, biztosan sok időt foglalkoztak vele,
  • ha költöttek rá, akkor ez a cég tőkeerős,
  • ha a cég ennyire odafigyel mindenre, akkor biztosan rám is figyelni fog,
  • ennyi vásárló biztosan nem tévedhet, ezért hiteles számomra ez a cég, én is nyugodtan bizalmat szavazok neki.

Hogy mi a különbség egy bemutatkozó weboldal és egy sales oldal között?

Az értékesítési volumen és a siker lehetősége.

Ez a helyzet pedig még óriási versenyelőny lehet, hiszen Magyarországon egy profi weboldallal nagyot nőhet a cége a célközönséged szemében, míg nemzetközileg ez már a minimum elvárás. Nem kell sok idő, itthon is elindul végre a dolog és egyre több gyönyörű és tudatosan felépített weboldalt fogunk látni, mert az emberek egyre jobban megkövetelik a minőséget.

Nagyon fontos a weboldal célcsoportja. Az idősebbeknek még elmegy egy elavultabb dizájnú weboldal, de a fiataloknak már alapvetés a trendi oldal.

A fiatalok már elvárják az online felületektől az interaktivitást, igényességet, szépséget, könnyű átláthatóságot és egész egyszerűen azt, hogy trendi legyen.

Sok weboldalnál látni, hogy a funkcionalitás még csak-csak meg van tervezve. Van menü, tudják a látogatók, kik vagyunk és van kapcsolatfelvételi információ. De csak ennyi.

Egy profi weboldalt viszont nem csak funkcióját tekintve kell megtervezni. Fontos az is, hogy marketingszemmel mennyire átgondolt az egész struktúra. Könnyen vezeti a látogatót arra, amerre mi szeretnénk? Elérjük, hogy leadet generáljon vagy vásároljon. Tudatosan mi vezetjük a látogatót.

Jól átgondolt értékesítési stratégiával és igényes kinézettel, folyamatosan bővülő ügyfélkörre számíthat, akik szívesen látogatnak vissza újra és újra a weboldalra és vásárolnak is.

Ha egy boltban ápolatlan kinézetű, Facebookozó eladó nem foglalkozik a vevővel, segítség helyett, pedig csak az egyik polc felé bök, akkor vajon mennyien fognak ott vásárolni?

Nincs ez másként egy weboldalon sem.

A weboldalon is jól kinézően, udvariasan és figyelmesen kell az ügyféllel kommunikálni.

Ha igényes a weboldalával, akkor igényes a szolgáltatásában és a vásárlóval is.

Az embereket meg kell meggyőznie arról, hogy ne a konkurensét, hanem Önt válasszák.

Nyilván egyszerűbb egy alapweboldalt összedobni, ha az a célja, hogy a vállalkozását is egy alap, átlagos vállalkozásnak tartsák. De egy alapweboldal nem lenne eredményes és sikeres.

Az emberek mindig viszonyítanak. Összehasonlítják az egyik weboldalt a másikkal, Önt a konkurensével. Majd döntenek, hogy ki a hitelesebb számukra. Minden viszonyítás kérdése, egy átlag alatti versenyben egy átlagosan  weboldal is kitűnik. De bármikor megjelenhet egy új versenytárs, aki több energiát fektet az online megjelenésébe és máris hátrányba kerül.

Egy weboldal sikere nagyban múlik azon, hogy a készítője:

  • mennyire kreatív,
  • mennyire szorgalmas,
  • mennyire ismeri az eszközöket és
  • mennyire használja ki a bennük rejlő lehetőségeket.

Ne legyen átlagos!

Ne csak egy weboldalt akarjon. Legyél az, aki egyedi akar lenni, saját márkáját akarja építeni, aki tudja, hogy a weboldal a vállalkozásának meghatározó felülete. Tűnjön ki a weboldalával!

A weboldalát ráadásul nem csak a leendő vásárlói miatt kell széppé tennie, hanem a Google-nek is. A Google ugyanis nagy hangsúlyt fektet a tartalom mellett a dizájnra is.

Mi olyan weboldalt készítünk, ami nem csak funkcióiban lesz kiemelkedő, hanem dizájnban is és rendelkezni fog minden olyan tulajdonsággal is, ami ma képes online eladni. Az elkészített weboldalt az átadás után programozói tudás nélkül is tudja szerkeszteni, bővíteni, új tartalmat feltölteni, régieket módosítani.

Ha velünk készítteti el weboldalát, akkor többé nem lesz összehasonlítható másokkal, lesz egyénisége, márkája a vállalkozásának.

Szerző:  

okleveles informatikai mérnök - marketing kommunikációs szaküzemgazdász, online marketing specialista

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenöt − három =