Milyen a tökéletes „Rólunk” oldal?

rolunk-oldal

A „Rólunk” oldalnak a bizalom építésében van nagy szerepe és sokszor ezen is múlik, hogy egy látogatásból vásárlás lesz-e. A „Rólunk” oldal különösen azon vállalkozások számára fontos, melyeket nem ismernek még az emberek a reklámokból, a médiából. Jelentős szerepe van a látogatók meggyőzésében, így érdemes komolyan venni a megtervezését.

Miről szóljon a „Rólunk” oldal?

A „Rólunk” oldal ne Önről szóljon, hanem a vevőről. A célközönségéről beszéljen és ne önmagáról. Az egész oldalt úgy kell kialakítani, hogy az segítse az eladásokat. Először is, adjon az oldalnak egy olyan címet, mely olyan előnyöket ígér a leendő ügyfeleinek, amiket megszerezhetnek az együttműködés által. “Mit kapnak az emberek az Önnel való üzleti kapcsolat révén?

A legjobb „Rólunk” oldal valójában nem magáról a cégről, hanem a cégnek a látogatóhoz való viszonyáról szól.

Milyen elemek legyenek a „Rólunk” oldalon?

Ütős címsor

A cím arra válaszol, hogy mit (mivel foglalkozol), milyen formában csinálsz (tanácsot adsz, tanítasz, írsz, előadsz vagy eladsz) és kinek szól a tevékenységed (ez utóbbi könnyű, hiszen azt már átgondoltad, kik az ideális ügyfeleid).

A cég tevékenysége

A cég tevékenységének leírásával kezdődjön.

Mi az, amit a cége filozófiájáról, víziójáról el akar mondani. Milyen projekteket szeretne? (Könnyebb a saját maga számára izgalmas feladatokat felsorolni, mint rögtön általánosan megfogalmazni a tevékenységét.)

Miben más, mint a többiek, miért különleges. Miért jó Önnel dolgozni, Önt választani? A legegyszerűbb szavakkal, tömören le kell írnia azokat a tudnivalókat, melyek a legfontosabbak lehetnek a céggel most ismerkedők számára.

Milyen emberekkel szeretne dolgozni? Kik az ideális ügyfelei?

A cél már ennek a szekciónak a kidolgozásakor is az legyen, hogy a látogatóból vevő váljon, azaz konvertáljon.

Mi a cég küldetése, mottója?

Itt érdemes elmondania a cég történetét is. A jövő alapozása a múlt megismerése. A látogatóinak bemutathatja az egyes mérföldköveket és egy-egy vizuális élménnyel összekapcsolva apró részleteket, érdekességeket oszthat meg cégéről.

Az előnyök ismertetése

Miután a címmel előnyöket ígért az embereknek, az utána következő szövegben bontsa ki ezeket az előnyöket. Mi különbözteti meg Önt a konkurenciától? Magyarázza el a szolgáltatásai alapjait, de mindezt a potenciális ügyfeleinek a szemszögéből. “Mit jelent ez az ügyfelei számára?” Mivel foglalkozik a cég? Melyek a legfontosabb szolgáltatások?

Amikor azt mondja, hogy “szuper weboldalt készít”, az még nem sokat jelent az embereknek, ezért azt kell elmondani, hogy ez azzal az előnnyel jár, hogy a weboldala új vevőket fog szállítani, tehát a látogatókból vevőket konvertál. Miért és kiknek érdemes Önt választani?

Vagyis nem az a lényeg, hogy szuper weboldalt készít, hanem hogy olyan weboldalt, ami több és jobb vevőt szállít, mindezt hatékonyabban, kevesebb költséggel.

Milyen garanciát vállal?

A munkatársak bemutatása

A munkatársak bemutatása is fontos, hogy ne egy arc nélküli céggel álljanak szemben az ügyfelek. Ha látják, hogy kik dolgoznak az adott cégnél, az erősíti a bizalmat. A legtöbben sokkal szívesebben lépnek kapcsolatba hús-vér emberekkel, mint egy személytelen céggel. Fontos, hogy a virtuális világban a látogatók minél több megerősítést kapjanak arról, hogy valós személyek állnak a weboldal mögött.

Nyilván persze az is lényeges elem a meggyőzés során, hogy “több mint 13 éve foglalkozunk weboldal készítéssel”, azonban az még fontosabb lehet az ügyfelek számára, hogy “ezzel segítünk vállalkozása céljainak elérésében”, illetve bevételének növelésében. Mindezt persze olyan nyelven megfogalmazva, amit értenek a felhasználók, amit ők is használnak.

Legyen közvetlen és őszinte

Emellett arról se feledkezzen meg, hogy a „Rólunk” oldalnak egyáltalán nem kell formálisnak lenni ahhoz, hogy hiteles legyen. A „Rólunk” oldal esetében  is érdemes referenciákat, vevői véleményeket elhelyezni a látogatók meggyőzése érdekében. A megszokott, unalmas mondatok helyett egy speciális, eladást szolgáló, az előnyöket kihangsúlyozó mondatokat írjon.

Legyen vonzó

Vizuálisan is legyen vonzó, vagyis látványával fogja meg a látogatót, hiszen így alakítja a cégéről a képet a felhasználó fejében. Figyeljen a képek, színek használatára és az elrendezésre ezen az oldalon is

Minden mondatot úgy kell megfogalmazni, hogy azt érezzék a látogatók, hogy megérti őket. Tehát folyamatosan az ő szemszögükből nézze a termékét, szolgáltatását és azt mondja el, ami számukra fontos.

Milyen projekteket szeretne? (Könnyebb a saját maga számára izgalmas feladatokat felsorolni, mint rögtön általánosan megfogalmazni a tevékenységét.)

Elérhetőség

A „Rólunk” oldalon is jelenjen meg az elérhetősége, mert fokozza a bizalmat. Ne kelljen kutatnia az adatok után a felhasználónak a honlapon és akár minden oldaladon látható lehet a címe, e-mail címe, telefonszáma.

Cél: a vásárlás

Mivel a „Rólunk” oldal megtekintése után a látogató menne is tovább a weboldal lényegi részéhez, vagyis a termékekhez, szolgáltatásokhoz, ezért érdemes jól láthatóan elhelyezni az ezekre mutató linkeket.

További linkek

Jó ha a „Rólunk” oldalról is elérhetők a közösségi média oldalai, mert ha valakinek nem lenne elég, amit talál, további információkat szerezhet a cégéről a közösségi oldalakon. Szintén a bizalom építésének eszköze, hogy a partnereit is felsorolja a referenciák és a vásárlói értékelések mellett. Olyan kifelé mutató linkeket is érdemes elhelyezni ezen az oldalon, melyek a cégéről szóló cikkekre mutatnak és segíthetik az embereket a tájékozódásban és növelik a bizalmat a cége iránt. Tegyen fel egy videót cégéről, és mutassa meg a nagyközönségnek, hogy mit csinál.

Cselekvés

Végül pedig az oldal végén tegye lehetővé a látogatók számára, hogy csinálhassanak valamit, azaz feliratkozzanak a hírlevelére, vagy ha van letölthető anyaga, akkor azt regisztráció ellenében letölthessék. Mit szeretne a látogatóktól, mit tegyenek olvasás után? (Pl: lépjenek Önnel kapcsolatba, iratkozzanak fel a hírlevelére, vegyék meg a szolgáltatását, termékét)

Szerző:  

okleveles informatikai mérnök - marketing kommunikációs szaküzemgazdász, online marketing specialista

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük