Google Ads hirdetések beállítása webáruházakhoz

google-ads

Kampány szint

Tanulási időszak a Google mesterséges intelligencia használatával.

Konverzióra optimalizált kampány:

beállítjuk a napi költési limitet, a Google pedig úgy állítja be a CPC-t, hogy a konverzió a maximális legyen.

A biztonság kedvéért érdemes beállítani egy max. CPC-t, hogy ne kezdje túl magas licittel  Google.

Kulcsszavak

Általánosegyezés-módosító

Az általánosegyezés-módosító beállítás azoknál a kereséseknél jeleníti meg a hirdetéseket, amelyek tartalmazzák a pluszjellel megjelölt szót vagy szavakat (+női +karóra), illetve azok közeli változatait.

A megadott kifejezések előtt, után és között több szó is állhat. Például a +női +karóra kulcsszó módosított általános egyezésű változata illeszkedik a „női karóra” kifejezésre, de a „férfi karóra” és a „férfi cipő” kifejezésre nem. Így relevánsabbá teheti a hirdetésekhez kapcsolódó kereséseket, és megnövelheti az átkattintási arányt (CTR-t), valamint a konverziós arányt.

Az általánosegyezés-módosítókkal biztosítható, hogy a hirdetések csak akkor jelenjenek meg, amikor valaki olyan keresést futtat, amelyben szerepel a pluszjellel megjelölt szavak mindegyike (például a +női +karóra +dizájn), illetve közeli változataik. Az általánosegyezés-módosítók esetén a közeli változatok közé tartoznak az elírások, az egyes és többes számú alakok, a rövidítések és mozaikszavak, valamint a toldalékolt alakok (például a „női” és a „nőknek”). A szinonimák (például a „női” és a „csaj”) és a kapcsolódó keresések (például a „karórajavítás” és az „arany karóra”) nem minősülnek közeli változatnak.

A módosítókkal konkrétabbá tehetők az általános egyezésű kulcsszavak, így szűkül az elérésük. Ez lehetővé teszi, hogy az általánosegyezés-módosítóval növelje a kulcsszavak relevanciáját, ugyanakkor csökken a várható forgalom így a költség is.

Tipp: Kizáró kulcsszavak alkalmazásával még tovább pontosítható a relevancia pl. -digitális +női +karóra, ha analóg órákat árul.

Hirdetéscsoportok

1. típus

A webáruház tematikájához illeszkedő hirdetéscsoport.

long tail kulcsszavak (3 szavas)

  • +svájc +óra +bolt
  • +svájc +óra +webshop

middle tail kulcsszavak (2 szavas)

  • +óra +bolt
  • +dizájn +karóra

short tail kulcsszavak (1 szavas)

  • +karóra
2. típus

A webáruház kategóriáinak megfelelően létrehozunk hirdetéscsoportokat.

Itt is elsősorban long tail kulcsszavakat használunk.

Fali órák kategóriához

  • +fali +óra +digitális
  • +fali +óra +analóg

Hirdetések

1. címsor: Mit? (kategória) Dizájn női karórák

2. címsor: Mit? (termékek) Rolex, Doxa, New York

3. címsor: Mit? (további termékek)

Leírás 1: Hol? Eredeti, svájci dizájn termékek nagy választékú webáruháza

Leírás 2: Hol? Hogyan: NOIKARORA.HU Rendeljen online, fizetési és eredetiség garanciával, kiszállítás 2 nap

Kizárókulcsszó-lista

Kellő számú hirdetésre kattintás után nézzük meg a tényleges keresési kifejezéseket.

Jelöljük be mindazokat amelyek nem relevánsak számunkra.

Azonban long tail kulcsszavak esetén ne a teljes keresési kifejezést zárjuk ki, csak azt a szót vegyük ki belőle, ami tényleg nem releváns. pl. „női digitális kvarcóra” –> digitális legyen a kizáró kulcsszó, ha csak analóg órákat árul. Így kizárjuk az összes olyan keresést amiben a digitális előfordul. pl. „digitális dizájn vekker” Ez általános egyezéssel zárjuk ki.

Pontos egyezést elsősorban short tail kulcsszavaknál használjunk: pl. [digitóra]

Felső kategóriás mobil: Platform ajánlatkorrekciója -100% értékre állítva
Ajánlattételi stratégia típusa: „Kattintások maximalizálása”
„Remarketing 540 nap”
A hozzárendelési modell: „Lineáris”
Ajánlattételi stratégia: Kattintások maximalizálása
Nincs kijelölt cél
Ajánlattétel: Kattintások maximalizálása, Maximális CPC-ajánlat korlátja: 50 Ft
Mobil kampány: eszközök –> ajánlat korrekció PC-re és Tablet-re -100%
Kattintások maximalizálása: Tanulás

A hirdetései nem olyan szembetűnőek, mintha strukturált kódrészleteket használna, amelyek javíthatják a CTR-t
A strukturált kódrészletbővítmények lehetővé teszik, hogy a potenciális ügyfelek megtekintsék a termékek és a szolgáltatások előnézetét, mielőtt a hirdetésre kattintanak. A strukturált kódrészletbővítmények használatával növekedhet a kattintások száma, a CTR, illetve a költség is.

Szerző:  

okleveles informatikai mérnök - marketing kommunikációs szaküzemgazdász, online marketing specialista

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenkettő − tíz =