Az értékesítési stratégia tervezése pontról-pontra

ertekesitesi-strategia

Amikor egy online vállalkozás elindul, akkor az egyik legnehezebb dolog az értékesítési stratégiájának felépítése.

Egy kisvállalkozás életében is elengedhetetlen a folyamtok megtervezése.

Lássuk, hogyan fogjon hozzá az értékesítési stratégiájának kidolgozásához.

Alap feltételezés

Megvan a termék, szolgáltatás amit el kíván adni és rendelkezésre áll a technikai háttér és az erőforrások.

Célcsoport(ok) meghatározása

Amennyiben több célcsoportnak is kíván értékesíteni, akkor lehetséges, hogy a folyamatait is külön-külön kell megterveznie az adott célcsoportra igazítva.

pl.: vidéki települések polgármesterei, új családi ház építők

A célcsoport meghatározásáról ebben a bejegyzésben olvashat részletesebben: Célcsoport meghatározás

Kommunikációs csatornák meghatározása

Sorolja fel és rendszerezze mindazon csatornákat, amelyeken a célcsoportja elérhető. Feltételezhető hatékonyság alapján állítsa őket sorba.

pl.: Facebook, Szép Házak újság

Eszközök kiválasztása

Össze kell állítsa azokat az eszközöket, amelyek segítségével az adott kommunikációs csatornán eléri a célcsoportját.

pl.: újság hirdetés –> weboldal, Facebook oldal, üzletkötői megkeresés, hideg hívás telefonon

Folyamatok felépítése

Határozza meg a lépéseket, hogyan tudja eljuttatni leendő vásárlóját a jelen állapotából az áhított jövő állapotába.

Itt minden egyes folyamatot külön-külön le kell modellezzen. Minden lépésnél elágazás szükséges: Mi történik, ha igen? És mi ha nem?

pl.: Elolvasta az e-mailünk? Igen vagy nem? Ha igen, akkor kattintott a benne lévő linkre? Ha igen, akkor mi történjen, ha nem akkor mi?

Eszközök elkészítése

A kiválasztott eszközöket (pl. Facebook oldal) el is kell készíteni. Egyszerűbb dolgokat kisebb tanulás után Ön is össze tud állítani (pl. Google Business oldal), de érdemes lehet szakemberhez fordulnia, mert rengeteg kezdeti hibától mentheti meg induló vállalkozását. Vannak komolyabb eszközök is, melyek összerakásához, mindenképpen javaslom, hogy válasszon szakértőt. Ilyen pl. a weboldalkészítés, vagy a marketing automatizálási rendszer összerakása.

Folyamatok leprogramozása

Amikor megvannak az eszközök, akkor következik a korábban megtervezett folyamatok leprogramozása az eszközökön és a teljes folyamat automatizálása.

Mérés – Finomítás – Újra mérés

Miután mindezzel elkészült, indítsa el a folyamatot és tesztelje.

Minél több adatot tud mérni, annál jobban tudja optimalizálni folyamatait.

pl.: E-mail olvasottság mérése: Olvasták az e-mailt? Mennyire volt ütős az e-mail tárgy mezője? Teszteljen több változatot!

Letöltötték azt a tájékoztató anyagot, amelyet a weboldalon kínáltunk? Lehet, hogy nem volt elég meggyőző? Vagy nem ez kell a célcsoportnak? Tesztelje!

Mennyien kattintottak a hirdetésére? És aki rákattintott az megtette azt amit Ön szeretett volna? Feliratkozott hírlevélre? Rendelt?

 

A finomításnak soha nincs vége. Mindig lehet egy kicsit jobbat írni. Minden egyes % javulás hatványozottan növeli a teljes folyamatának hatékonyságát.

Egy kis matek

Hirdetés megjelent: 100 000 embernél

Hirdetésre kattintók aránya:  3% (CPC: 100 Ft)

Csali terméket kérték: 10% (értéke: 1 000 Ft)

Fő terméket megvásárolták: 10% (értéke: 10 000 Ft)

Prémium terméket megvásárolták: 10% (értéke: 100 000 Ft)

Lássuk az eredményt:

  • Költség: 100 000 * 3% * 100 Ft= 300 000 Ft
  • Csali termék bevétele: 100 000 * 3% *10% * 1 000 Ft = 300 000 Ft
  • Fő termék bevétele: 100 000 * 3% *10% * 20% * 10 000 Ft = 600 000 Ft
  • Prémium termék bevétele: 100 000 * 3% *10% * 20% * 15% * 100 000 Ft = 900 000 Ft

Profit: 300 000 Ft + 600 000 Ft + 900 000 Ft – 300 000 Ft = 1 500 000 Ft

Javítsunk minden értéken csak 2%-ot. Mit gondol mennyivel lesz nagyobb a profitja?

  • Költség: 100 000 * 5% * 100 Ft= 500 000 Ft
  • Csali termék bevétele: 100 000 * 5% *12% * 1 000 Ft = 600 000 Ft
  • Fő termék bevétele: 100 000 * 5% *12% * 22% * 10 000 Ft = 1 320 000 Ft
  • Prémium termék bevétele: 100 000 * 5% *12% * 22% * 17% * 100 000 Ft = 2 244 000 Ft

Profit: 600 000 Ft + 1 320 000 Ft + 2 244 000 Ft – 500 000 Ft = 3 664 000 Ft

144%-os profit növekedés! Óriási, nem?

Pedig csak 2%-kal növeltük meg a folyamat egyes lépéseinek a hatékonyságát.

Nos ezért érdemes szakemberhez fordulnia. Gondolom Önnek sem mindegy, hogy milyen hatékonysággal működnek az értékesítési folyamatai.

 

Szerző:  

okleveles informatikai mérnök - marketing kommunikációs szaküzemgazdász, online marketing specialista

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

négy × egy =