Célcsoport meghatározás

celcsoport-meghatarozas

Mi a piac?

A piac egy termék vagy szolgáltatás meglévő és potenciális fogyasztóinak halmaza.

Mi az a célcsoport?

A célcsoportképzés azon vásárlók azonosítása, akiket ezen a lehetséges körön belül érdemes megszólítani, mert cégünk számára elérhetőek és meg tudjuk őket szólítani.

A célcsoport a piac azon csoportja, akiket a terméke vagy szolgáltatása, mint vásárlót, ügyfelet, vevőt érdekelhet, ezért hozzájuk igazítja aktivitásait.

Egyszerűen fogalmazva: a célcsoport a szegmentáció során meghatározott emberek vagy a vállalkozásoknak azon csoportja, akiknek el akar adni. Ismernünk kell a potenciális vevőket és el kell végezni a szegmentálást, célpiac meghatározását.

A célcsoport állhat természetes és jogi személyekből, intézményekből is. Azonban a jogi személy mögött is természetes személy(ek) áll(nak), vagyis a vállalkozást is emberek csinálják.

Miért kell meghatározni a célcsoportot?

Pontosan a fent leírtak miatt. Tudnunk kell, hogy kinek akarunk eladni. Ha nem tudjuk, akkor kinek kommunikálunk? Mindenkinek? Tegye azt az akinek annyi pénze van, hogy két kézzel szórhatja.

Ön kommunikáljon annak, aki a célcsoportja. Azaz aki potenciális vásárlója.

Mivel az online marketing célja, hogy behozza a hideg forgalmat, majd felmelegítse azt, ezért a célcsoport meghatározás és a nekik való hirdetés azért a legfontosabb, mert a nem célcsoportot nem tudjuk felmelegíteni és soha nem tudunk belőle vevőt konvertálni.

Hány célcsoportom van?

Lehet, hogy Önnek több célcsoportja is van. Lehet, sőt minden bizonnyal.

Ha Ön többféle típusú embernek is el szeretne adni, akkor szegmentáljon! Válassza szét kisebb csoportokra a leendő vevőit és kommunikáljon külön-külön nekik.

Minden célcsoportnak speciálisan kell kommunikálni. Az Ő adott nyelvén tudjuk megszólítani.

Nyilvánvaló, hogy nem egyformán kell megszólítani egy tini lányt és egy meglett korú urat.

Az alábbiakban összeírtam azt a lehető legbővebb listát, ami alapján meg lehet határozni a célcsoportot. Ezek közül nem biztos, hogy mindegyik releváns. Használja azt, amelyik az üzlet szempontjából relevanciával bír.

A célcsoport meghatározásának elemei

Földrajzi

  • régió
  • város mérete
  • lakosságszám
  • településtípus
  • éghajlat

Demográfiai

  • kor
  • nem
  • családi állapota
  • családméret
  • családi életciklus
  • éves jövedelem
  • foglalkozás
  • képzettség

Pszichografikus

  • életstílus
  • személyiség
  • értékek
  • világnézet
  • ismeretek
  • milyen problémái vannak
  • médiafogyasztási szokások
  • céljai

Magatartási

  • vásárlási alkalmak
  • vásárlási előnyök
  • fogyasztói státus
  • használat mértéke
  • márkahűség
  • vásárlási készség mértéke
  • motivációk
  • termékkel szembeni attitűd
  • szabadidős tevékenységek
  • mivel közlekedik
  • internetes vásárló-e?

Minél részletesebben leírja a célcsoportot, annál jobban összeáll a kép arról, hogy hogyan fogjuk elérni őket kommunikációval.

Segítség  a célcsoport meghatározáshoz

Készítettem egy Google táblázatot, melyet fel tud használni a célcsoportja, célcsoportjai meghatározásához.

A táblázatot másolja le és töltse ki a saját adataival. Gondosan őrizze meg, mert az lesz a teljes online stratégiájának alfája.

Kattintson a gombra!

Kérem a segédletet!


Szerző:  

okleveles informatikai mérnök - marketing kommunikációs szaküzemgazdász, online marketing specialista

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 × három =