Hogyan talál célba hirdetése biztosan?

marketing-celzas

Kit célozzunk meg a kommunikációval?

Mi is az a célzás?

A hirdetési kampány alapeleme a célzás, és ez azért fontos, mert még legjobb ajánlat sem éri el a célját, ha rossz közönségnek kommunikálja.

A célzás során legyen a lehető legpontosabb. A célzás megtervezésekor ismerje meg minél jobban a célközönségét. Akkor ismeri jól a célközönségét, hogy meg tudja mondani mik azok a konkrét ismérvek, amelyek jellemzik ez a csoportot, de senki másra nem lennének igazak.

A célcsoport hőmérséklete

A célcsoport hőmérsékletének ismerete azért igazán fontos, hogy az üzenet megfeleljen a célközönség hőmérsékletének.

Hideg célcsoport esetében:

Ők az ismeretlenek:

„Ismeretlen az a személy, aki nálunk vásárolhatna, ezzel az Ő problémáját vagy vágyát megoldanánk, de eddig nem vásárolt nálunk és nem is ismer minket.”

Feladat: ismeretlenből jelöltté váljon

„Jelölt az a személy, aki látta a weboldalunkat, de nem regisztrált, nem vásárolt.”

Itt csak bemutatja saját magát, a brandet az új (hideg) közönségeknek. Feladata, hogy inspiráljon és oktassa mindazokat, akik rákattintanak a hirdetésre.

3 cél van, de egyik sem az eladás:

  • Képzés. Célja a bizalom kiépítése és a hitelesség megteremtése az értékes információk ingyenes megosztásával.
  • Megjelölés. Amikor megérkeznek a weboldalra, jelölje meg őket (Google remarketing kód, Facebook pixel), így remarketing hirdetést futtathat nekik és felmelegítheti őket.
  • Szegmentálás. Ha rákattintanak egy adott aloldalra, akkor tudjuk, hogy érdeklődnek az adott téma felől, így később még relevánsabb ajánlatot tehetünk.

Meleg forgalom esetén:

Ők már jelöltek:

„Jelölt az a személy, aki látta a weboldalunkat, de nem regisztrált, nem vásárolt.”

Feladat: jelöltből érdeklődő váljon

„Érdeklődő az a személy, aki kifejezte termékünk, szolgáltatásunk vagy cégünk iránti érdeklődését úgy, hogy bejött a boltunkba, vagy weboldalunkon, vagy bármilyen promóciós eszközön keresztül megadta elérhetőségét, melynek eredménye, hogy mi tudunk felé kommunikációt kezdeményezni.”

Gondoljon rájuk úgy, mint az ismerősökre, akik korábban már érdeklődtek és most visszatértek az oldalra. Ez még nem egy fejlett kapcsolat, de már kialakult a szimpátia.

Kik ők?

  • akik az e-mail listájára feliratkoztak
  • akik korábban meglátogatták webhelyét és megjelölte őket
  • Facebook rajongók, Instagramm követők, YouTube-csatornát követők stb.

Célok a meleg forgalommal:

  • lead-eket (valódi érdeklődőket) generáljon
  • belépő termék eladása

Forró forgalom:

Ők az érdeklődők:

„Érdeklődő az a személy, aki kifejezte termékünk, szolgáltatásunk vagy cégünk iránti érdeklődését úgy, hogy bejött a boltunkba, vagy weboldalunkon, vagy bármilyen promóciós eszközön keresztül megadta elérhetőségét, melynek eredménye, hogy mi tudunk felé kommunikációt kezdeményezni.”

Feladat: érdeklődőből első vásárló legyen, itt adunk csak el

„Az igazi első vásárló az a személy, aki a fő termékünket, szolgáltatásunkat megrendelte, kifizette, megkapta, használja, és elégedett.”

Ezek már a tényleges vásárlók. Ők már tudják mit akarnak  és közvetlenül a vásárlás előtt állnak. Előfordulhat, hogy már be is tették korábban a terméket a bevásárlókosárba, de mégsem vásároltak. Előfordulhat, hogy a múltban vásároltak már valamit, de nem válaszoltak a legutóbbi ajánlatokra.

Az ebbe a csoportba tartozó hirdetések céljai:

  • Aktiválás. Ha nem vásároltak már egy ideje, akkor emlékeztesse őket arra, hogy még mindig ott van.
  • Fő termék eladása.
  • Upsell termék eladása korábbi vásárlónak.

+1 Törzsvásárlók

Ők már legalább egyszer vásároltak:

„Az igazi első vásárló az a személy, aki a fő termékünket, szolgáltatásunkat megrendelte, kifizette, megkapta, használja, és elégedett.”

Feladat: első vásárlóból törzsvevő legyen, ismételt eladás

„Törzsvevő az a személy, aki a törzsvevőknek szóló kommunikáció hatására újra és újra vásárol nálunk. Megvette, kifizette, használja és elégedett.”

 

Hideg, meleg vagy forró célközönség. A megfelelő hőmérsékletű célcsoportnak a megfelelő hirdetéssel elérheti, hogy kampányát a megfelelő emberek lássák és annál pontosabban célozhatja hirdetéseit, azok annál eredményesebbek lesznek.

Szerző:  

okleveles informatikai mérnök - marketing kommunikációs szaküzemgazdász, online marketing specialista

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük