Woocommerce rendelési státuszok testreszabása

woocommerce státusz beállítások

A WooCommerce alapértelmezésben 7 státuszt használ, amely fedi egy normál webáruház rendeléseihez kapcsolódó folyamatok lépéseit.

  1. Fizetés folyamatban
  2. Fizetésre vár
  3. Feldolgozás alatti
  4. Teljesített
  5. Sikertelen
  6. Visszamondott
  7. Visszatérített

A rendelés folyamata

Egy rendelés nem feltétlenül veszi fel az összes státuszt és nem minden rendelés veszi fel kerül az adott állapotba.
Vannak olyan rendelések, amelyek leadásuk után hamar átmennek a „Feldolgozás alatti” állapotból a „Teljesített” státuszba.
Az igazság az, hogy nincs igazán egy fix folyamat. A státusz attól függ, hogy milyen a termék, mennyi van készleten és milyen fizetési móddal vásárolták meg. A rendelés kézzel vagy automatikusan ugorhat az egyik státuszból a másikba.

A rendelési folyamat státuszai

Fizetés folyamatban

Amikor a bankkártyás fizetést választ, akkor a rendelés „Fizetés folyamatban” állapotba kerül. Várunk a fizetésre, ami másodpercek alatt, automatikus megtörténik. A rendelés, a fizetést követően automatikusan „Feldolgozás alatti”-ra kerül.

Fizetésre vár

Ha a vásárló rendel a webáruházban és az előreutalást választja, akkor a rendelés a „Fizetésre vár” státuszba kerül. A rendelés arra vár, hogy a vásárló átutalja az árát. A pénz beérkezése után a webáruház üzemeltetője  kézzel megváltoztatja a rendelés státuszát „Feldolgozás alatti”-ra. A „Fizetésre vár” státuszú rendelések csökkentik a készletet.

Feldolgozás alatt

Miután a kereskedő megkapta a rendelést, feldolgozza a megrendelést, összeállítja a csomagot, hívja a futárt, elkészíti a számlát, stb. Ebben a státuszban a termék levonódott a készletből és akár kézzel beállítva, akár automatikusan kerülhet a rendelés a „Feldolgozás alatt” státuszba.

„Feldolgozás alatt”-ra kerül egy megrendelés, ha:

  1. banki átutalást választott a vásárló, és később ki is fizette
  2. bankkártyával fizetett
  3. utánvét fizetési módot választott, azaz csak utólag fizet

Tehát ez az állapot azt jelenti, hogy komolyan gondolták a rendelést.

Teljesített

A rendelés akkor kerül „Teljesített” státuszba, amikor elküldtük a csomagot.

Sikertelen

A „Sikertelen” státuszú akkor lesz, ha a bankkártyával történő fizetés hibás lett, a bank nem fogadja el a megadott bankkártya-adatokat.

Visszamondott

A „Visszamondott” állapot, akkor áll be, ha a bank oldalán fizetés helyett a „Mégsem” gombot nyomta meg a vásárló.

Visszatérített

Valami miatt visszaküldte a vásároló a csomagot és a pénzt vissza kell fizetnünk. Sztornózni kell a számlát és visszaállítani a készletmennyiséget.

Egy ideális webáruház rendelési folyamata

Előre fizetés esetén

Bankkártyás fizetés

Megrendelve –> Fizetve —> Postázva –> Teljesítve

Előre utalás

Megrendelve –> Fizetésre vár –> Fizetve —> Postázva –> Teljesítve

Utólagos fizetés

Utánvétes szállítás

Megrendelve —> Postázva –> Fizetve –> Teljesítve

Személyes átvétel

Megrendelve –> Összekészítve –> Személyes átvétel –> Fizetve –> Teljesítve

Természetesen ettől eltérő megoldások is létezhetnek. Pl. amikor az átvételi ponton nincs pénzforgalom, akkor a személyes átvételt is előre fizetéssel kell megoldani.

E-mailes értesítések

A Woocommerce-ben be kell állítani az e-mail küldést is, mert értesíteni kell a vásárlót arról, hogy hol tart a megrendelése, mikor postázzuk, a pénzt megkaptuk, stb.

Custom Order Status for WooCommerce plugin használata

A Custom Order Status for WooCommerce plugin segítségével fel tud venni egyedi rendelési státuszokat. A plugin lehetővé teszi egyedi rendelési állapotok hozzáadását a WooCommerce-hez. Alapértelmezés szerint állítsa be az egyéni állapotokat a megrendelésekhez és egyedi e-maileket is küldhet ezeknek az új állapotoknak megfelelően.

Szerző:  

okleveles informatikai mérnök - marketing kommunikációs szaküzemgazdász, online marketing specialista

5 hozzászólás: “Woocommerce rendelési státuszok testreszabása” című cikkhez

    1. Kedves Gábor!

      Köszönöm a visszajelzést. Remélem az Ön webáruházának státuszainak beállítása is sikerül ezek alapján.

      Üdvözlettel:
      Kabay Tamás

  1. Kedves Tamás!
    Köszönöm a leírást, hasznos volt! A „Visszamondott” állapot után célszerű emailben megkeresni a vásárlót, hogy esetleg segítséget nyújtsunk (vagy pl. átutalásos opciót ajánljunk fel neki)?
    Most találkoztam ezzel először – ráadásul a WooCommerce nem is küldött róla értesítőt, hogy rendelés történt az oldalon. Furcsa!
    Köszönettel,
    Júlia

    1. Kedves Júlia!

      Igen mindenképpen érdemes megkeresni a Kosárelhagyókat.
      Ebben az esetben legalább már tudjuk az e-mail címét. 🙂
      A “Visszamondott” állapot után átutalásos vagy utánvétes opciót is felajánlhat.
      Ezeket a megkereséseket már külön kell beállítani a Woocommerce-ben.

      Üdvözlettel:
      Kabay Tamás

      1. Kedves Tamás!
        Köszönöm szépen a tanácsot! Igen, írtam is a vásárlóknak! Még tanulom a dolgot, de alakul 🙂 Köszönöm még egyszer is a segítséget!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük