Az alábbiakban megnézzük, hogyan építünk fel egy komplett online vállalkozást.
A termék
Az alap, hogy legyen meg a termék, amit szeretnénk eladni. A termék legyen jó, megfelelő árral, kiváló minőségű.
Legyen meg a termékismerete. Ismerje a termék erősségeit, gyengeségeit.
Célcsoport
Az első lépés, hogy meghatározzuk a célcsoportot vagy célcsoportokat, amennyiben több van. A célcsoport meghatározásról bővebben itt olvashat.
Egy vállalkozásnak több célcsoportja is lehet. Adott esetben értékesíthet magánszemélyeknek (ezt nevezik B2C üzletnek), vagy közületeknek (B2B). De lehetséges, hogy az adott terméket mindkét szegmensben el lehet adni.
Amennyiben lakossági piacon is értékesít, akkor határozza meg mely szegmenseknek tudna eladni. Ha pl. építkezéssel kapcsolatos terméket árul, akkor célpiaca lehet az a magánszemély, aki építkezik és az is aki felújít, ők a langyos piac, akiknek már van problématudata és érdeklődnek a termék felől, de Önt illetve az Ön megoldását (termékét) még nem ismerik. De, akár az is lehet célpiac, aki még nem tudja, hogy egy átalakítás számára mennyi előnyt rejt. Ők a teljesen hideg célpiac, nekik még nincs probléma tudata sem.
Buyer persona
Miután megvannak a célcsoportjaink, kezdje el őket megszemélyesíteni.
Az összes szöveget, e-mailt, landing page-et, de még a Social Media-ban való megjelenést is a Bayer Persona számára kell írni.
Kulcsszavak
A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás alapja a termék / szolgáltatás legfontosabb kulcsszavainak meghatározása.
Ha pl. a korábbi példánál maradunk és az Ön terméke egy speciális hőszigetelő anyag, akkor a fő kulcsszava lehet pl. a „hőszigetelés„. További kulcsszavai lehetnek a „gazdaságos fűtés„, „energia megtakarítás„, stb.
Ezek segítségével érdemes összeszednie kb. 10-100 kulcsszót -a vállalkozásával / termékeivel / szolgáltatásaival kapcsolatban- majd ezeket felhasználva felépítenie a tartalmi stratégiáját.
Az egyik legalapvetőbb dolog, hogy a weboldalának a domain nevét is a legfontosabb kulcsszavai alapján érdemes megválasztania. Ebben az esetben pl. a hoszigeteles.hu lenne a legjobb, persze amennyiben még szabad. De majdnem ugyanennyire jó lehet a gazdasagosfutes.hu vagy a lakohazhoszigeteles.hu is.
A kulcsszó elemzést érdemes valamilyen szoftver segítségével végezni és humán erőforrással további ötleteket gyűjteni.