Kezdje az alapokkal
Az online-marketinggel kapcsolatos legnagyobb probléma általában nem a hirdetéssel vagy a kampánnyal van, hanem magával az ajánlattal.
Ha nem teljesít elég jól a vállalkozása, akkor lehet hogy nem a marketingeszközökkel van baj, hanem egészen az alapokban kell keresnie a hibát. Mielőtt elkezdene hirdetni érdemes alaposan megvizsgálnia az ajánlatát.
Online-marketing kampány felépítése
Ma már nem elég egy sima kampánnyal hirdetnie, hanem komplett stratégiában, egymásra épülő kampányokban kell gondolkoznia.
Az igaz, hogy az emberek a Facebookon nem vásárolni akarnak, az viszont már nem igaz, hogy a Facebookon nem lehet eladni, csak egy jól felépített stratégiára van szüksége.
Válassza szét a “hideg” és “meleg” célközönséget
Egyre fontosabb lesz a szegmentálás. A reklámzaj egyre nagyobb, ezért a vásárlók figyelmét is egyre nehezebb megszerezni, ezért a versenyben maradáshoz elengedhetetlen a profi szegmentáció.
Ossza két fő csoportra a közönségét:
- Hideg közönség, akik még nem hallottak Önről és nem tudják, hogy a terméke, szolgáltatása megoldást nyújthat a problémáikra. Nekik első körben még nem eladnia kell, hanem csak bemutatkozni nekik.
- Meleg közönség, akik már hallottak Önről, ismerik a termékét, szolgáltatását. Őket kell vevővé konvertálni.
A későbbiekben, pedig a vevőket visszatérő vásárlóvá.
A tartalommarketing kikerülhetetlen
A tartalommarketing stratégia alapja is a szegmentáció. Attól függően, hogy az értékesítési folyamat melyik pontján áll éppen a célszemély, attól függ, hogy milyen típusú tartalmakat kell neki készítenie.
Készítsen hasznos, informatív és szórakoztató tartalmakat is és ezeket hirdesse. Ezzel be tud mutatkozni a hideg közönségnek és ezáltal építi a meleg közönségét. Ezután már személyre szabott ajánlatot tud hirdetni a különböző cikket olvasóknak.
Állandó kampányok
Az állandó kampány azt jelenti, hogy több egymásra épülő kampányt készít, melyek végigvezetik az embereket a korábban már megalkotott értékesítési folyamaton. Mindezt dinamikus célközönségekkel lehet megvalósítani. Nem kell állandóan módosítgatnia a kampányokat. Amikor a célszemély megtesz egy mikrokonverziót (vagy akár vásárol is valamit) átkerül a következő kampányba, így máris a következő terméket/szolgáltatást lehet neki hirdetni.
Nézzünk egy példát:
Ha például Önnek egy újfajta fűtési megoldása van, akkor írjon 3-4 cikket a témáról, amik érdekelhetik a célközönségét:
- “Hogyan csökkentse felére fűtési költségeit?”
- „Mennyi idő alatt térül meg a geotermikus energia?”
- „9 gazdaságos tipp egy ház fűtésének tervezéséhez”
Ezután készüljön egy Lead Magnet (letölthető pdf, videó anyag vagy ingyenes tanácsadás). Ezt azoknak kell hirdetni, akik olvasták valamelyik cikket (remarketing).
Ezután, mivel már megvan a célszemély e-mail címe egy előre megírt e-mail sorozattal vevőt kell konvertálni belőle. Támogatásként pedig használjon itt is remarketing sales hirdetést, ami a főtermékét hirdeti.
Ha pedig már megnézte a termékét/szolgáltatását vagy akár már kosárba is rakta, de végül mégsem vásárolt, akkor utána kell menni egy egyszerű remarketing kampánnyal, ahol mutassa be, hogy másnál milyen nagyszerűen működik az Ön megoldása.
Mindezt egyszer kell felépítenie és már csak annyi marad hátra, hogy a az értékesítési folyamat elejére irányítsa az érdeklődőket.
A webáruházak szent grálja: DPA hirdetés
A dinamikus termékhirdetéseknek az a lényege, hogy miután megadta a Facebooknak a termékeinek a részleteit, azután elég csak egy sablon hirdetést készítenie, amit a rendszer automatikusan feltölt azokkal a termékekkel, amit a felhasználó korábban már megnézett a webshopjában.
Minden webáruház esetében első lépésként a dinamikus hirdetést állítsa be, mert alacsony költségkeretből is lehet magas bevételhez jutni. E-commerce üzleteknél mindig használjon DPA kampányokat. Ez a kampánytípus azonnali pénzt fog hozni. Egy induló webáruház esetén, azonban először hideg forgalmat kell generálni.